1e dagen Cyprus...! - Reisverslag uit Skarinou, Cyprus van Suzanne Brouwers - WaarBenJij.nu 1e dagen Cyprus...! - Reisverslag uit Skarinou, Cyprus van Suzanne Brouwers - WaarBenJij.nu

1e dagen Cyprus...!

Door: Suus en Jos

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

18 April 2014 | Cyprus, Skarinou

Hoi allemaal,

Allereerst leuk om te lezen dat jullie ook van de bruiloft hebben genoten... We hebben het toch met z;n allen zo gezellig gemaakt.

De 1e dagen in Cyprus:
We hebben het dorpje: Skarinou, waar we verblijven al aardig ontdekt.
Door een wandeling te maken, waarbij we op een berg zijn gelopen. Konden we mooi het uitzicht over het dorp zien en naar de zee...

Er staan hiuer veel fruitbomen: citroenen. Vindt Suus lekker voor in haar thee en water, dus komt helemaal goed.
In onze tuin, waar ons huisje staat, staan een soort Lytchee-vruchten. Ze zijn geel van kleur, eerg zoet en sappig. Het enige nadeel er zitten wel veel pitten in.

Olijfbomen, cactussen, palmbomen en sinaasappel-bomen zien we huier ook veel.

Een duik in ons zwembad genomen!

Vandaag naar de Hoofdstad gereden: Nicosia, ook wel Leffosia genoemd.
Wij houden beide niet zo v/d stad. Dus zijn via een toeristische B- en C-weg er naartoe gereden. Hierbij zijn we gestopt bij een paar boerderijen: geiten en schapen om te melken en een paar koeienbedrijven. Dit blijft altijd interessant om te kijken en horen hoe de boeren hier farmen...
Ook bij een man geweest die wel 10 grote loders, graafmachines had...

De omgeving hier is echt gaaf. Veel bergen, aparte bomen, heldere lucht, warme zon, met een Hollands windje, waar Jos erg blij mee is...

In de hoofdstad naar de green line geweest, waar we paspoort controle hebben gehad: na de oorlog tussen tussen Turkije en Cyprus, heeft Turkije een deel van het eiland ingepikt. Was wel even raar om te zien...

De lokale mensen hier bidden veel, ze hebben als geloof: Grieks Orthodox. Iedere dag zijn er regelmatig missen in de kerk. Dit komt ook ivm pasen...dit vieren ze hiern nl ook...

- Ome Toon en Anita: we hoorde dat je nog niet zo snel kon vertrekken...
- Wouter en de rest v/d Koi Baggeh: we hebben jullie hulp nodig voor het vinden v/d bruids-schat... Volgende week komt ern mais in.
- Marielle: ik ben wel benieuwd naar wat je nog allemaal wil weten...

Zonnige groetjes van ons...

• 18 April 2014 - 21:39

Helma:

Ha,

Leuk dat jullie al vanalles ondernomen hebben. Veel plezier nog.
    ( Hoe warm hebben jullie het daar ?? )

gr Helma

• 19 April 2014 - 01:39

Wouter:

Paaspop is vet en de mais kan er in...

• 19 April 2014 - 06:41

Anita:

Haha, we wilden om half 9 wegrijden, maar wat n waterkliederboel langs die tent. Maar dank zij jullie lieve over buurman met zijn goeie tractor konden we om 9 uur toch nog aanrijden .haha. Geniet nog van jullie vakantie.

• 19 April 2014 - 10:10

Ruud En Anne:

Lieve Suus en Jos, mooi te lezen dat jullie het daar zo goed maken. Ruud zegt dat hij van het cadeau niet veel weet, maar dat de mais niet zo diep wortelt als dat het cadeau ligt. Rust nog maar lekker uit daar. Liefs van Ruud en Anne

• 20 April 2014 - 22:26

Nelly:

Hoi Suzan en Jos.

Wij hebben jullie verhaal net gelezen.
    Het farmers gevoel blijft toch trekken, waar je ook bent.

Vandaag 1 ste Paasdag uiteten met de hele familie, zonder jullie.
    We waren toch met 80 personen aanwezig, het was heel gezellig.

Groetjes Piet en Nelly

• 21 April 2014 - 15:17

Mieke:

Fijn om te horen dat jullie het goed naar jullie zin hebben, geniet ervan!

• 21 April 2014 - 19:05

Peter:

hoi meneer & mevrouw Delissen,

Geniet er maar van, voordat je weet ben de al thuis, in ploo...

Groeten Peter

• 22 April 2014 - 22:16

Mieke Reker:

Fijn om te lezen dat jullie het goed hebben,en kan helemaal inleven in het buitengevoel,ook voor ons is de stad maar niks.komen in de toekomst graag eens naar jullie bedrijf kijken,heb tot nu toe maar een hokje gezien,zonder varkens,nou ja plegen die zich als nonnen verkleden naa dat ze aan de drank zijn geweest lijkt er anders aardig op. Geniet van de natuur en van elkaar, veel plezier nog