The end of the North Island..! - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Suzanne Brouwers - WaarBenJij.nu The end of the North Island..! - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Suzanne Brouwers - WaarBenJij.nu

The end of the North Island..!

Door: Suus en Jos

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

21 November 2012 | Nieuw Zeeland, Picton

The end of the North Island...!

Na lang wachten weer een verslag met spannende verhalen. We hebben 1 week geen internet gehad, dus vandaar...

Vandaag zijn we met de Ferry naar het Zuider eiland gevaren, en verblijven nu voorbij Picton bij een Farm Holiday Park.

Even een korte up-date van de afgelopen week:
- vrij. 16-11> Waihi: rondwandeling in het dorp van Goldmine, hier een echte goudmijn gezien, waar de mensen nog a/h werken zijn. 's Middags doorgereden naar Rotorua: idd een stink stad: Ik dacht eerst dat Jos steeds scheten aan het laten was, maar dat ik de 'rotte eier-lucht' van de thermische bronnen.... 's Avonds naar een Maori-Hangi geweest. Wel leuk, dat dansen en muziek en lekker eten/../.... Verder was het erg toeristisch: mensen uit 20 verschillende landen!
- zat. 17-11> Rotorua: de hele dag regen. Echt shit, ben je zover weg op vakantie, heb je nog regen....! De ochtend in een hot whirlpool verbleven en s' middags met een poncho op pad, om toch van de lekkere geur te kunnen genieten.
- zo. 18-11> Wai-O-Tapu: rondleiding bij de bronnen met bobbels....! En de mooie Lady Knox gezien... Net echt! 's Middags een rondleiding bij een koeie boer gehad. Deze boer had 950 koeien, met een carrousel waar 60 koeien tegelijk in konden... We kwamen net op het juiste moment van melken: 14.30uur. Hier worden de koeien om 5.00-8.00uur en om 14.30-17.00uur gemolken... Koeien lopen verder de hele dag buiten.
- ma. 19-11> Tongariro Alpine Crossing gelopen.....! Een dagwandeling vn bijna 20 km, door de bergen: waar dat weekend veel sneeuw opgevallen was. Dit was wel een aparte ervaring....! In augustus 2012 is er een vulkaan uitgebarsten... Deze rookte nog steeds..... Vandaag (woensdag 21-11) is deze weer actief geweest. Blijkbaar niet gevaarlijk. Wel weer rookvorming.
- di. 20-11> lange autorit van Tongariro NP, via Pipiriki (weggetje langs de rivier), naar Bulls en Foxton (waar een NL molen staat, en zelfs een Duth Market)... Hier hebben we alvast hollandse pepernoten gekocht om Sinterklaas ook te vieren...! De trip eindigde in Wellington....! De Hoofdstad van Nieuw Zeeland.
- wo. 21-11> ochtend museum Te Papa gezien: idd erg indrukwekkend!
Middag met ferry naar Picton.

Tot de volgende keer!

Groetjes Suus en Jos

• 21 November 2012 - 17:06

Mieke:

He,

Zo dat gaat al snel joh! Wat staat er nu allemaal op de planning?
    Trouwens geen sky dive boven Lake Taupo gedaan??

xx

• 21 November 2012 - 18:18

Antonet:

Hallo vakantiegangers,
    fijn weer iets van jullie te horen.
    gr. mama

• 21 November 2012 - 19:29

Peter Klok :

Hey, wat leuk om weer iets van jullie te horen. Is het ook een mooi land???
    We volgen jullie wel via internet!

Peter & Kristel

• 21 November 2012 - 20:34

Patricia En Hans En Lieve :

Hoi Hoi

Wat gaaf om zo met jullie verslag mee te mogen maken wat jullie beleven.
    Jullie zullen vast super veel zien en doen.

Geniet er maar van, want dat zijn mooie herrinneringen.

Veel liefs vanuit Bakel

• 22 November 2012 - 09:02

Sandra Penninx:

Haa vakantiegangers,

Wat leuk om jullie zo te volgen!
    Fijn dat jullie het leuk hebben!

Groetjes van ons

• 22 November 2012 - 21:23

Meliha Camic:

Hoi Sus en Jos
    Echt leuk jullie vakantie. Fijn dat ook eten lekker is he Sus? Jullie zijn echt actief bezig zo... Dus thuis gaan jullie bijkomen van deze avontuurlijke vakantie.
    Vandaag 22/11 prachtig weer hier. Ik ben op de fits naar het werk geweest,goed he?
    Geniet nog zo veel mogelijk samen.
    Veel groetje en dikke knuffel van Meliha.

• 23 November 2012 - 07:40

Monique:

Hey Wereldreizigers!
    Wat leuk om weer alles te mogen volgen. Geniet er nog maar lekker
    van samen!
    Groetjes Monique

• 23 November 2012 - 08:31

Johan En Anne:

Hoi Jos en Suus,

Jullie hebben al heel wat meegemaakt! Leuk om jullie verhalen te lezen :) Wij zijn ook erg benieuwd naar ons avontuur, vanaf woensdag zijn wij ook in NZ te vinden. Wij wensen jullie nog heel veel plezier!

Groetjes,
    Johan & Anne