1e dagen Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Suzanne Brouwers - WaarBenJij.nu 1e dagen Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Suzanne Brouwers - WaarBenJij.nu

1e dagen Nieuw Zeeland

Door: Suus en Jos

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

12 November 2012 | Nieuw Zeeland, Auckland

1e dagen Nieuw Zeeland.....!

We zijn veilig geland in Auckland (Noorder eiland van Nieuw Zeeland).
Het is echt een lange zit, die voor Suus niet voor herhaling vatbaar is.

Dan denk je alles gehad te hebben (trein-story), dan moet je het volgende maar eens lezen...

Geland op het vliegveld, kwam er zo'n leuke ruik-hond aan onze tassen en koffers snuffelen. Wij dachten dat dit met drugs te maken had, maar ze waar ook getraind op eten: fruit, kaas en vlees. Dit mag je dus absoluut niet invoeren in dit land!
Wat kunnen 2 appels (vanuit vliegtuig) toch duur zijn......!

Je wilt niet geloven wat we hiervoor hebben moeten betalen:
400,00 NZD (Nieuw Zeelande Dollar). En de tijd die we hierbij verloren hadden, met deze rompslomp.
Dus 1e dagje Auckland, was zo voorbij. We waren pas rond 16.00u in het hotel.

De auto die we in het Noorder Eiland mogen rijden is daarentegen echt super: een nieuwe Nissan Qashqai, een rode.
Dus pap, kunnen we alvast oefenen hoe deze rijdt...

In Auckland de Sky-tower en de drukke straat gezien. Er wonen hier veel Chinezen. Ook naar de haven gelopen, waar wel 80 John Deers-tracktors, combines, hakselaars en wel honderden auto's stonden.

Vanmorgen hebben we de wekker niet gehoord, waardoor we om 10.30uur werden gemaakt door de 'poetsers'. Dus deze ochtend was ook snel om.

We zijn vanmiddag naar de berg Mount Eden gewandeld, vanaf hier hadden we een mooi uitzicht over de grote stad Auckland. Momenteel zitten we in "Te Puru", net voorbij Thames. Morgen rijden we door naar Coromandel: Hot Water Beach.

Het weer is een beetje net als in Holland: af en toe zon, maar ook regelmatig een buitje. Dat hadden we dus niet gepland! Dat zijn we anders gewend, van onze vorige reizen. We hopen dus dat het weer omslaat en droog blijft.

Hopelijk zijn nu de vervelende story's voorbij en kunnen we alleen maar genieten!

Groetjes Suus en Jos.

PS: Ferry en Patrick alvast een fijne vakantie toegewenst.
Mama Mortel: jou berichtje staat hier niet bij, zag een stukje op het internet..... Je moet bij reageren typen en bericht plaatsen.

• 12 November 2012 - 10:21

Antonet:

Hopelijk hebben jullie nu alle pech gehad en kan de vakantie echt beginnen.
    gr. mama

• 12 November 2012 - 11:13

Ome Toon En Nieta:

nou nou, hopelijk gaat het grote genieten nu beginnen. schrijf maar veel verslagen dan kunnen wij hier meegenieten.

• 12 November 2012 - 11:22

Sandra (cze):

Hi Suzie en Jos,
    Wat leuk om weer met jullie reis mee te lezen. Het begin is gemaakt en hoe. Je moet maar zo denken, een gebeurtenis die je niet vergeet en hopelijk ook niet nog eens meemaakt.
    Ik wens jullie nog heel veel plezier!! (en wacht op het volgende nieuwe avontuur)
    liefs, Sandra

• 12 November 2012 - 11:25

Anne Van Ruud ;-):

Haa vakantiegangers!

Wat een pechvogels zijn jullie!!

Leuk om jullie avonturen weer te lezen! Ben alweer benieuwd naar de volgende :)!

Heel veel plezier en let goed op elkaar!

Liefs Anne van Ruud ;-)

• 12 November 2012 - 14:25

Mieke:

Hoi!

Coromandel is echt super mooi! En het weer in Nieuw Zeeland is super verschillend. Ze zeggen wel eens dat een dag wel het weer van 4 verschillende seizoenen kan hebben!
    Maar hopelijk kunnen jullie veel van het zonnetje genieten!

xx

• 12 November 2012 - 19:54

Nelly Brouwers:

Hoi Suzan en Jos

Ikheb nu pas voor de eerste keer gekeken op de site.

Ik had van onze Peter al gehoord van de trein gebeurtenis,
    die had jullie gebeld, dat is toch niet zo""n ramp

Jullie hebben een goede vlucht gehad, en zijn goed aangekomen,
    ja het zal zeker een lange zit zijn.

Het is hier nu kwart voor 8 s ävonds, dus zullen jullie nu wel uit bed komen.

Wat doen ze met die traktors en auto,s, worden die verscheept.

Afgelopen zaterdag zijn wij met onze Jan en Nellie
    naar Eindhoven Glow wezen kijken,dat was kei skon.
    We waren pas om half 2 thuis.

Gisteren zijn we bij Bart en Ivonne geweest,
    zo blijf je ook op de hoogte wat wij allemaal doen.

Veel plezier, en de groetjes van Piet en Nelly

• 12 November 2012 - 20:27

Marielle:

Hoi Suus en Jos,
    leuk dat je onze mails heb toegevoegd.
    ik heb je berichten gelezen en kon alleen maar denken.....ooh ooh suus. dit zijn alleen dingen die jou kunnen overkomen.
    Het zijn wel dingen die je dus nooit meer vergeet, en waar je later nog om kan lachen.
    hopelijk daat het nu alllemaal wat soepeler en kun je met volle teugen gaan genieten .
    veel plezier samen.
    gr Marielle

• 12 November 2012 - 20:28

Dorus Nancy En Guusje:

Leuk dat we jullie weer kunnen volgen gaan we ook zeker doen:)

Fijn begin ;) maakt de vakantie spannend ;) zullen we maar zeggen

Nou ja weer wat geleerd dat je geen fruit mag invoeren, hoeveel is dat eigenlijk in euro's??

Een hele fijne vakantie
    en neem een appeltje voor de dorst ;)

groetjes dorus nancy en guusje

• 12 November 2012 - 20:57

Peter:

Hey Jos & Suus,

Hoe kan dat nou?? Suus regelt en weet toch alles van te voren..... Maar, waren de appels wel lekker! (grapje)

Geniet er maar van, en aan het weer kan de toch niks aan doen.

Groetjes, van je lieve broertje Peter

• 12 November 2012 - 21:52

Meliha:

Hoi Suus en Jos,
    Heel leuk om jullie zo te volgen... Als ik het lees dan denk ik gelijk typisch Suus...Sorry Suus maar over die dure appels moest ik echt lachen.
    Veel plezier daar en geniet van elkaar.
    Liefs van Meliha.

• 13 November 2012 - 00:02

Bas:

Ha Vakantiegangers,

Jullie hebben al een spectaculair begin. In elk geval voor ons hier in nederland wel als we het zo lezen.
    Maak er nog wat moois van maar dat komt vast goed met jullie!

groetjes Bas

• 13 November 2012 - 11:07

Fam. Jan En Nelly Penninx:

Hoi Suzan en Jos

Wij willen jullie nog een heel fijne vakantie wensen.Geniet ervan,wij
    gaan zeker volgen jullie.

Groetjes van jan,nelly en de kids

• 13 November 2012 - 14:58

Elly:

He coach...haha

Wat een actie weer, het blijft altijd spannend met jou!
    Een hele fijne reis,

groetjes Elly

• 13 November 2012 - 17:04

Ellen&Reinier:

He Suus&Jos,
    Hoeveel euro is dat percies 400NZD?
    Geniet nog lekker van al het moois! We kijken uit naar jullie verhalen!

Liefs