Holland-weer - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Suzanne Brouwers - WaarBenJij.nu Holland-weer - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Suzanne Brouwers - WaarBenJij.nu

Holland-weer

Door: suusenjos

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

07 Oktober 2011 | Peru, Cuzco

Ola,

Dit keer vanuit het regenachtige Peru een berichtje.
Vanmorgen was echt niet grappig: de hele ochtend geregent, en best koud!
Dus maar in ons Hostal gebleven, om de trip na de Inca-trail te plannen....
De busrit van Punu naar Cuzco is goed verlopen. Duurde 10 uur, met verschillende stops in dorpjes.
Ik slaap (zoals de meeste wel weten) overal, dus ook in de bus...

Aantal leuke dingen:
- Er lopen veel varkens rond, de zeugen (moeder-varkens) liggen vast aan een touw, en de biggen lopen los. We hebben zelfs pitrains, rode en zwarte varkens gezien.
- Pisco-sour= lekker! Suus heeft er al enkele op.... Mijn neus is hier niet paars van geworden hoor! Ziet er nu al weer beter uit.
- Jos houdt het bij een biertje; nou ja biertje, de flesjes zijn hier 650 ml....!
- In restaurant vaak erg koud, obers lopen met hun (lere) jas aan te serveren...
- Als je bord leeg is, wordt deze direct opghaald. Ook al is de ander nog niet klaar.
- Vlees gegeten: Alpaca, vis, bief en veel kip.
- Kinderen vragen (skooien) in hun taal om geld..
- Ouderen (met klederdracht) vragen om foto´s, zodat ze geld kunnen vragen.
- Loders: CAT en Volvo, nieuwe types. Jos geniet er iedere keer weer van, wanneer we ze zien rijden.

Ik denk dat Jos maar snel terug naar Boerdonk moet komen, zodat de voetbal-club weer kan winnen! Volgend jaar willen we wel weer kampioen worden...!
We vinden het jammer dat we niet bij de familie-dag (Brouwers) zijn geweest, maar leuk te horen dat het gezellig is geweest.

Gisteren in een hotel geweest, waar NL nog veel van kan leren. Allemaal d-sign en modern. Misschien nog tips voor Tante Ellen...

Morgenvroeg om 5.30uur worden we opgehaald, en gaat de Inca-trail beginnen.
Wens allemaal maar voor goed (droog) weer!
Dinsdag 11 oktober komen we terug.

Groetjes Suus en Jos.

Adios!

• 08 Oktober 2011 - 03:47

Nachtwachten Ortho:

jammer, dat jullie zlefs in peru het vieze weer niet kunnen ontlopen. Wij slapen dan nog tenminste overdag, dus krijgen er niet veel van mij!

Van dat het zo mooie vakantie is!

Tot Snel,
    Kim en Marijke

• 08 Oktober 2011 - 05:39

Eric & Jeannette:

Hoi Suzan en Jos,
    Ook hier is het weer helemaal omgeslagen vorige week was het nog 26gr nu voor vandaag geeft het 13gr dus even wennen. En gisteren heeft het zowat de hele dag geregent dus we zijn die fijne nazomer al weer bijna vergeten.
    Hopelijk hebben jullie inderdaad met jullie Inca-trail droog weer de temperatuur maakt dan niet zoveel uit. Heel veel succes en plezier !
    En leuk dat ik jullie nu wel kan volgen (juiste email-adres)
    Groetjes,
    Eric & Jeannette

• 08 Oktober 2011 - 08:01

Ton:

Hee Jos en Suus,

gelukkig hebben jullie daar wel zomer hier lijkt het nu wel echt herfst/ winter aan het worden. Horen wel hoe de inca-trail verloopt na afloop. groeten uit Erp

• 08 Oktober 2011 - 09:01

Anita & Roel:

Hoi suus en jos,

Veel succes met de Inca-trail en dat het maar droog weer mag zijn. We horen wel hoe het is verlopen.

Nog een hele fijne vakantie in Peru.

Groetjes uit De Mortel

• 08 Oktober 2011 - 11:52

Mieke:

Haa!

Jeetje jammer dat het weer iets minder is, maar dat is NL ook, echt herfstweer dan regent het weer dan schijnt het zonnetje! Zo maar geniet nog even van de laatste daagjes!!!

xx

• 08 Oktober 2011 - 15:16

Leo En Mariette:

Hallootjes daar in dat natte peru, als ik kon dan stuurde ik meteen de zon, we hopen dat jullie in ieder geval beter weer hebben tijdens de incatrail.Zondag 9-10 is er geen voetbalwedstrijd dus kunnen ze ook niet verliezen.En het is natuurlijk wel zo is Jos ter plekke,kan de tegenstander beter meteen vertrekke. Heel veel leuks gewenst voor de komende dagen en we horen wel weer hoe het is geweest.Houououdoe

• 08 Oktober 2011 - 19:26

Bas:

Hallo Jos en Suus,

Dinsdag al weer naar huis?
    Gaat snel zeg.
    Maak er nog wat moois van de laatste dagen daar in Peru.
    En alvast een goede reis naar huis toegewenst!

groetjes Bas

• 09 Oktober 2011 - 16:06

Mieke Reker:

Leuk om jullie verhalen te lezen, hou ze trouw bij maar waren even op een dichtbij vakantie(40jaar gerouwd)Hoop dat jullie genieten van de inca trail, soms zou ik wensen dat ik jonger was. Kijk uit naar foto en verhalen. Dikke knuffel M en M

• 10 Oktober 2011 - 19:52

Gerard En Annemiek:

hallo Jos en Suzanne,
    we vernamen van Ad en Antonet van jullie reis en dat jullie nu in Peru zijn. we wensen jullie nog een hele fijne, inspirerende en ontspannende vakantie met een goede terugreis.
    Luuk en Koos zijn za 8 oktober ook naar Peru vertrokken .Op 11/10 vliegen zij van Lima naar Arequipa, voor de Colca Canon tour, Puno,Titicacameer en busrit op 15/10 en bezoek Cusco e.o. Jullie zijn daar dan al geweest: dus geen onverwachte ontmoeting in Peru -
    Benieuwd naar jullie verhalen - vele groeten

• 11 Oktober 2011 - 19:11

Mama Nelly :

Hoi Suzan en Jos

Het is een hele rit, 10 uur in de bus zitten, maar dan zie je ook veel van het landschap, als je teminste niet steeds slaapt.

tijdens de incatryl ben je zeker niet op internet, we zien wel.

Alle puppies van onze Peter zijn al verkocht, dat is ook al gemakkelijk.

Veel succes met de wandeling
    Groetjes van Kim en Sam.