Jungle story.....! - Reisverslag uit Puerto Maldonado, Peru van Suzanne Brouwers - WaarBenJij.nu Jungle story.....! - Reisverslag uit Puerto Maldonado, Peru van Suzanne Brouwers - WaarBenJij.nu

Jungle story.....!

Door: suusenjos

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

16 Oktober 2011 | Peru, Puerto Maldonado

Ola.....

Ja, weer een indrukwekkend verslag vanuit Peru.
We zijn 3 dagen naar de echte Jungle geweest: Puerto Maldonado. Ligt tegen Brazilie en Bolivia.

Maar voordat we daar waren, is nog een verhaal apart.
Stel je droomd: je staat met de bus op een weg: voor een rots, bomen en modder wat van een berg naar beneden is gekomen (´s nachts in het donker)... Nou, dat hebben wij meegemaakt! Petje af voor de buschauffeur, omdat wij de 1e bus waren. Uiteindelijk na 4-5 uur later (en een hele file rijker in Peru), konden we weer doorrijden. Ja, de loaders-kranen komen hier niet zo snel richting de jungle gereden....
Dus onze planning maar veranderd...

Verslag jungle:
- Enge insecten, die rare geluiden maken
- Zwemmen in het meer, waar de kaaimannen (kleine krokodillen) ´s nachts ook liggen...
- Geen electriciteit, dus camera niet kunnen opladen.
- Grote spinnen (met lange zwarte haren) in de boom achter onze lodge!

Maar toch ook weer heel spannend en mooi:
- Apen, papagaaien, rivier-otters (leven maar met 7 stuks in het meer), vele vogels, vlinders, e.d. gezien.
- Ja Chantal (Ortho) we hebben papagaaien in het wild gezien, zien eten, vechten en spelen (staat op de film en foto!).
- Kaaiman gezien, Jos zelfs vastgehouden.
- Pirahna´s gevangen en Jos vast gehouden.... (hebben scherpe tanden).
- Lekker weer, geen regen, veel gezwommen in het meer.

Jos is 31 jaar geworden gister (in de jungle inderdaad).
Hebben we gevierd terug in Puerto Maldonado met een grote taart in het huis van onze gids. Hij was echt super, wist veel van de jungle en hoorde en zag alles....!
Friends: bedankt voor de sms´jes voor Jos z´n verjaardag! Wel leuk om deze in de Jungle te ontvangen.

Via Cuzco, terug naar Lima met de bus... Dat wordt dus een hele rit.
Maandag-middag komen we in Lima aan, dan vertrekken we dinsdag-avond naar huis.

PS: Kristel, cavia wrsl morgen op het menu!

Adios

Suus en Jos.

• 16 Oktober 2011 - 21:02

Mieke:

Vul hier je naam in.feliciteerd! Dat is nog wat anders in de jungle je verjaardag vieren! Geniet nog van de laatste dagen en alvast een goede terugreis. Xx

• 17 Oktober 2011 - 05:53

Ruud & Anne:

Hee Suus en jos,

Leuk om jullie verhaal weer te lezen!
    Jos, gefeliciteerd met je 31e verjaardag!
    Nog heel veel plezier!

Liefs Ruud en Ann

• 17 Oktober 2011 - 10:29

Antonet:

Hallo Jos en Susanne.
    Het was wel spannend in de jungle als ik dat zo lees. En op je verjaardag toch nog taart gehad.
    Nog een paar dagen genieten ....
    Groetjes mama

• 17 Oktober 2011 - 16:52

Nelly Br.:

Hoi Suzan en Jos

Dit zal waarschijnlijk wel het laatste berichtje zijn dat ik stuur, ik hoop dat je het nog leest voordat jullie weer terug reizen.
    Je zult er voorlopig wel tegen kunnen,met reizen nu jullie zo veel gezien hebben.

Gistermiddag is Ad en Antoinet bij ons op bezoek geweest met de fiets.
    s,Avonds zijn we bij Erik en Jeannet op feest geweest
    Vanavond gaan we even bij onze Toon op bezoek.
    Ik heb steeds gemeend dat Donderdag de 19 de was, maar dat is Woensdag dus, dan ga ik maar niet naar de gym, ik ben heel benieuwd naar jullie verhalen.
    Wij wensen jullie een hele goeie terug reis.
    De groetjes van pappie en mammie

• 17 Oktober 2011 - 17:57

Familie Van Berkel:

Wat een verhaal weer.
    geniet nog ff van jullie vakantie.
    ik ben benieuwd naar de foto's