Inca-trail.....! - Reisverslag uit Lima, Peru van Suzanne Brouwers - WaarBenJij.nu Inca-trail.....! - Reisverslag uit Lima, Peru van Suzanne Brouwers - WaarBenJij.nu

Inca-trail.....!

Door: suusenjos

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

12 Oktober 2011 | Peru, Lima

Ola amigos....

Een impressie van onze tocht naar Machu-Picchu....:

Na 4 dagen:
- niet douchen.
- slapen in een tentje met een super dun matrasje.
- veel lopen (hiken), continu opletten bij elke stap die je zet: losliggende stenen, stenen liggen krom, met modder en donkey-shit bedekte stenen en bladeren.
- Veel trappen op= vermoeiend en gevoel alsof kuiten open springen.
- Veel trappen af= opletten, dat je niet valt/ uitglijdt in het ravijn.
- smerige wc´s (of ala natuur)
- poncho´s 10x per dag aan en uit.
- iedere morgen vroeg op: tussen 3.30 en 6.00uur.
- op ¨Dead-woman-Pass¨ ijskoud....! wind... vingers bewogen niet meer.
- veel muggenbulten rijker: jeuk is niet fijn!
- Engelsman van ongeveer 65 jaar oud, is 2,5 meter omlaag in het ravijn gevallen. Had gelukkig alleen schaafwonden...

Maar de tocht was voor ons kei gaaf, omdat:
- uitzicht is super mooi: bergen, sneeuwtoppen met gletsjers, watervallen overal, lama´s, e.d.
- onze groep: ALPACA-GROUP gezellig met 5 stellen van onze leeftijd (NL, Belgie en Duitsland).
- eten: ontbijt, lunch en diner gevarieerd, lekker en goed verzorgd.
- temperatuur perfect om te lopen! Regen is meegevallen... Zelfs de zon nog mogen voelen: beetje verbrand.
- weinig toeristen, alleen de hikers, de porters en gidsen...
- Porters (dragers) zijn grandioos; sjouwen alles mee: eettent, kookspullen, eten en slaaptenten van ons. Zelfs 2 dagen onze backpack...!
- Meer te weten gekomen over de Inca´s, geschiedenis en ruines.

Toppunt: uitzicht vanuit de zonpoort: de Machupicchu....!

Machtig mooi en groot, alleen jammer dat er zoveel toeristen zijn.

Algemeen:
Jammer dat de puppies verkocht zijn Peter en Kristel, wij hadden er misschien wel 1 willen hebben...

Vandaag met de bus naar de Jungle: Puerto Maldonado (tegen Brazilie en Bolivia).

Leuk om ook jullie berichtjes te lezen.

Groetjes en Adios:

Jos en Suus

• 13 Oktober 2011 - 05:23

Antonet:

Fijn te lezen dat alles goed is verlopen.
    Geniet samen nog maar een paar dagen van jullie vakantie.
    Hier gaat alles zijn gangetje, de eerste kalveren zijn alweer gearriveerd.
    gr. mama

• 13 Oktober 2011 - 06:09

Toon En Anita:

Nou nou nou het wordt tijd dat jullie vakantie is afgelopen zodat jullie weer kunnen uitrusten op je werk. Wat een zwaar werk vakantie vieren.

• 13 Oktober 2011 - 08:39

Kim:

Hey Suus 's & Jos weten jullie zeker dat jullie op vakantie zijn om 3u op,vieze wc's,vermoeiend,veel poncho's en muggenbulten:-( wat maken jullie allemaal mee zeg hihi. Nee vast een heel bijzondere reis met vele mooie uitzichten en mensen. Geniet er nog lekkervan samen!
    Dacht dat jullie gisteren al terug in Ned. waren hihi had je al gsmst Suus.
    Wanneer komen jullie wel terug? Ben benieuwd naar de foto's.
    Liefs Kim
    P.'s Suus wil je niet weer mee naar fotodag in het elkerliek kan je mooie foto afdrukken.

• 13 Oktober 2011 - 11:18

Ruud & Anne:

Haaaa Suus en Jos!!

Wat een avonturen weer! Je ziet maar dat je er wat voor over moet hebben om al dat moois te zien.. Jeetje, het is wel bikkelen jullie vakantie! Maar we zijn benieuwd naar de foto's!!

Liefs Ruudje en Ann

• 13 Oktober 2011 - 11:30

Berdine:

Wauw..wat maken jullie veel mee zeg Suus en Jos!! Ik ben jaloers...op het meeste dan he ;-)

Ik zie dat jullie over 6 dagen weer in Nl zijn..tot die tijd nog veel plezier daar!! Momenteel schijnt hier ook de zon en is t ongeveer 16 graden..maar probeer maar toch een beetje zon mee te nemen naar hier :-)

Lieve groetjes van Berdine

• 13 Oktober 2011 - 17:01

Leo En Mariette:

wij dachten toch zeker dat jullie hebben gezegd dat je op vakantie ging??Jullie hebben wel een hele goede conditie.
    Het is wel leuk om te lezen dat jullie ondanks al dat afzien een geweldige tijd hebben dus we hopen dat jullie de laatste paar dagen daar nog lekker even kunnen genieten. Hououououdoe!!!!!!!!!

• 13 Oktober 2011 - 19:58

Wiesje:

Ik ben benieuwd naar de foto's!!!

Geniet er nog maar lekker van!

x Wiesje

• 14 Oktober 2011 - 16:25

Mieke:

Je maakt me wel nieuwsgierig naar de foto's!! xx

• 14 Oktober 2011 - 18:14

Nelly Br.:

Hoi Suzan en Jos

Eerst wil ik Jos feliciteren met zijn verjaardag morgen. Het is wel heel speciaal om in Peru jarig te zijn.
    Proficiat, maak er maar een lekkere relaxed dag van, dat hebben jullie wel verdient na zo,n slopende en vermoeiende week.

Wij wensen jullie nog een gezellige laatste week toe.
    De groetjes van mij en ons pap

• 14 Oktober 2011 - 18:41

Peter B:

Hoi Jos van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!!

Nog veel plezier...

Groeten Peter

• 14 Oktober 2011 - 19:40

Kristel:

Hey Suus en Jos!!

De inca trail! Echt stoer hoor. Ben dan ook heel jaloers, alleen dat 4 dagen niet douchen.....Maar ja al die indrukken maken dat wel goed. Ben benieuwd naar de foto´s.
    De pups zijn inderdaad allemaal besproken, ik krijg nog steeds telefoontjes van geïnteresseerden, eigenlijk hadden we er dus toch gewoon wat meer moeten hebben.

Jos een heel leuke verjaardag morgen. Wordt dat een lekkere krokante cavia aan het spit om het te vieren???
    Geniet nog van jullie laatste week samen, want hier in nederland worden het weer van die gewone werkweken! Maar vroeg opstaan doen jullie daar dus ook al!

Zo genoeg gekletst. Zit me hier maar te vervelen op het werk. Dus zou het leuk vinden als jullie nog een spannend verhaal plaatsen dit weekend!

groetjes kristel

• 15 Oktober 2011 - 07:16

Familie Van Berkel:

Wat een avondturen weer. Jos geniet vandaag van je verjaardag en natuurlijk nog ff samen van jullie vakantie. tot volgende week.

groetjes van Herma,Paul en x van Lars.

p.s Het is me nog niet gelukt met de dvd's, ga het voor de 6 x maal proberen. !!

• 16 Oktober 2011 - 11:08

Theo En Jeanne:

We lezen dat jullie een drukke en vermoeiende vakantie hebben maar ook sportief veel gezien en genoten. Het zit er weer bijna op dus geniet nog maar een paar dagen .Tilly is Met een vrachtwagen paarden naar Spanje brengen zij blijven een week weg daar is het 28 gr. warm. Verder is hier alles oke. Gr.en tot ziens Theo en Jeanne.