Canon del Colca - Reisverslag uit Lima, Peru van Suzanne Brouwers - WaarBenJij.nu Canon del Colca - Reisverslag uit Lima, Peru van Suzanne Brouwers - WaarBenJij.nu

Canon del Colca

Door: suusenjos

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

28 September 2011 | Peru, Lima

Ola....!

Na ons mooie avontuur in de Canon= kloof van 1200 meter diep, hier een verkorte versie.

´s Morgens om 3.00 u vertrokken vanuit ons Hostel, om 4 uur later de grote Condors (= roofvogels, met een vleugel-wijdte van 2,5 meter) te bezichtigen.
Daarna door naar ons vertrek punt, om 3,5 km hoogte. Vanuit hebben we een wandeltocht van 4 uur de kloof in naar beneden gelopen. Dit wat zwaar, omdat er veel stenen (niet recht liggen) en de weg best wel stijl omlaag gaat (lang de rotsen af).
De 2e dag hebben we een tocht door dorpjes gemaakt en ´s middags relaxen in de oase: een super mooi zwembad helemaal onderin de Kloof...
Vanmorgen weer vroeg opgestaan: 5.00u, om de tocht naar boven te maken. Na 3 uur flink doorzetten, kwamen we bovenop de berg (= 1200 meter omhoog).

Deze tocht was een gave ervaring, en een goede training voor de Inca-trail...

Enkele leuke weetjes van Peru:
- Er rijden hier grote/luxe vrachtwagen, maar ook oude krakken.
- Papa Piet, we hebben al veel King Cab zien rond rijden. Dus als je er nog eentje extra wil, laat maar weten.
- De bewaping in de huizen/krotten, worden allemaal gemaakt voor de toekomst: steekt naar boven uit (boven de 1e verdieping).
- Er zijn veel toeristen hier, ook oudjes...
- De hoofdwegen zijn allemaal goed: wij denken net nieuw: goede asfalt en bewegwijzering (kan Belgie nog iets van leren.)

Oke, dit was het weer voor deze keer.

Groetjes Suus en Jos.

PS: Ome Theo nog Proficiat met je verjaardag van gister (misschien iets later als je het leest).

Internet is alleen in de steden, afgelopen dagen hadden we niet eens stroom in onze 'hutjes'...

Adios.!!!

• 29 September 2011 - 02:24

Suus:

Peter- Mama Nelly,

Ik heb een bericht gestuurd naar ons Peter; hotmail. Over de foto´s en wat te doen.
    Graag reactie!
    Gr. Suus
    Wij gaan zometeen met de nachtbus naar Puno....!
    Kijk maar op de landkaart, kun je ons volgen.

• 29 September 2011 - 02:53

Inge En Danielle:

Hoi Suus en Jos,

klinkt allemaal heel gaaf wat jullie daar allemaal doen en zien! Geniet ervan, heel veel plezier.

liefs, Danielle en Inge

• 29 September 2011 - 05:43

Eric & Jeannette:

Hoi 'Suzan en Jos,

Klinkt wel mooi allemaal maar volgens mij zijn jullie na jullie vakantie weer aan vakantie toe met die heftige wandeltochten.
    Geniet er van en we komen zeker een keer foto's kijken.
    We hebben 1 geluk hier we hebben nog zomer gekregen het is de hele week al zonnig en bovende 20 graden voor vandaag zelfs 26 graden ik heb dus maar een extra dagje vrij genomen.

groetjes en nog heel veel plezier !

• 29 September 2011 - 08:23

Dorus En Nancy:

hey suus en jos

gecondoleerd met tante diny.
    jullie hebben al veel gedaan en vroeg opstaan hebben jullie dadelijk wel vakantie gehad haha.
    nog veel plezier en we komen de foto's wel een keer bekijken.

groeten uit boekel

• 29 September 2011 - 11:26

Toon En Anita:

Wat een avonturen, mooi om te lezen, blijf schrijven. Dan kunnen we met jullie op een (grote) afstand mee genieten. Komen jullie as. zondag even terug voor de fam. reunie?? haha.

• 29 September 2011 - 12:08

Marleen:

Klinkt erg mooi allemaal wat jullie daar doen en zien! Geniet ervan...

Groetjes Marleen

• 29 September 2011 - 12:21

Mieke (nichtje):

Zo het is dus best wel lekker afwisselend ofniet? En zo te horen vervelen jullie je niet, dat gaat dus helemaal goed komen!

xx Mieke

• 29 September 2011 - 14:44

Cat:

Hey Suus en Jos,

Wat een verhalen en wat een actieve vakantie!! Ik word er al moe van als ik het lees. hihi

Hier is de zomer eindelijk begonnen, vandaag 27 graden. Lekker relaxen in de zon met mijn dikke buik.

Jullie daar nog heel veel plezier en geniet van alles wat je ziet. Die fotos zien we wel als jullie weer terug zijn.

Kus Cat en Brord en ons manneke.....

• 29 September 2011 - 18:20

Ellen:

He Suuske en Jos,
    Gave verhalen! Mooi land he!! Redt mijn rugzak het nog een beetje?
    Geniet nog maar lekker, wij werken hier gewoon lekker door en genieten van het mooie weer,
    Groetjes, ook van Reinier!

• 29 September 2011 - 20:12

Jolanda:

Hoi,

Ik had jullie verslag van ons Anita doorgestuurd gekregen.
    Ik zag alleen dat ik op jou vorige verslag een reactie heb gegeven.

Groetjes, Jo

• 29 September 2011 - 21:33

Wiesje:

Wat een avontuur!
    Kei leuk om al die verhalen te lezen!
    Veel plezier nog!

x Wiesje

• 30 September 2011 - 17:48

Theo En Jeanne:

mooi te lezen over die avontuurlijke uitstapjes die jullie maken. jammer dat we geen fotos kunnen zien die komen we wel kijken als jullie weer thuis zijn. Theo,s verjaardag is heel stil voorbij gegaan maar bedankt dat je het niet vergeten bent tot de volgende keer en de groeten ook aan Jos

• 30 September 2011 - 19:27

Mama Nelly :

Hoi Suzan en Jos

Vandaag hebben we de crematie gehad van Diny. Het was een hele mooie emotienele dienst.

Ik ben bij Manders geweest,die kunnen pas kijken als je terug bent, of ze iets kunnen doen.
    Het is beter om een nieuw kaartje te gebruiken, als ze dat daar hebben.

Het is hier zo,n mooi weer, dat we morgen hooi kunnen persen.

Hoe gaat het daar met de Spaanse taal,of is het gebaren taal.
    Zijn de inwoners van Peru ook aardige mensen.

Groetjes van mij en ons pap.

• 01 Oktober 2011 - 19:25

Bas:

Hey Jos en Suus,

Jullie maken het goed zien te zien.
    Mooie verhalen, leuk om een beetje bij te houden wat jullie daar allemaal doen. Maar de dagen gaan snel dus geniet er nog maar van!
    Maak er nog wat moois van.

groetjes Bas